søndag den 27. november 2011

Bannan Cup cakes med Ultimate chocolate frosting

Af banan cup cakes, de bedste af slagsen selvfølgelig:). Opskriften har jeg fundet på nettet.



Amerikansk banankage 

112 g smør
248 g sukker (oprindeligt mål er i cups, derfor det skæve tal)
2 æg
1 1/4 dl creme fraiche
212 g mel
1. tsk bagepulver
2-3 modne bananer

Smør og sukker røres til en blød, luftig, cremet masse. Æggene tilsættes et efter et. Herefter tilsættes creme fraiche og når det er rørt godt sammen, sigtes mel og bagepulver i dejen af et par gange. Til sidst vendes de moste bananer i og dejen fyldes i papir forme, ca lidt mere end halvt op. De bages i ovnen ved 175 grader i ca 25 min. Stilles til afkøling på en rist, så de kan blive klar til topping.

Med hensyn til topping er det kun fantasien der sætter grænser. Man kan nøjes med ganske almindelig glasur, eller gøre lidt mere ud af det som jeg har gjort idag. Jeg har brugt Ultimate chocolate frosting.


Ultimate chocolate frosting a la Martha Stewart 



9 dl flormelis 
2,5 dl kakao 
180 g blødt smør 
1,25 dl lun mælk (hvis du vil ha en frosting der er stiv, skal du tilsætte lidt af gangen, og ikke nødvendigvis det hele) 
3 tsk vanillesukker 

Hvis jeg laver denne frosting som base til andre smage, har jeg med stor succes brugt 100g hvid chokolade som er smeltet og rørt i den når den er kølet lidt af. 

Det hele kommes i en skål og piskes til en luftig creme. Det er en super lækker og nem frosting. 

Jeg lavede kun halvdelen af opskriften til mine 12 cupcakes, og havde stadig frosting tilbage. 


Undlader du kakaoen har du vanille frosting, og skifter du mælken ud med for eks. jordbær sirup, har du jordbær frosting. Eller hindbær sauce. Du kan også bruge jordbær flormelis. 

Erstatter du en smule af mælken med færdiglavet kaffe, har du en lækker mocca frosting. Hvis du vil lave en swirl, så er det ikke nok med halvdelen af opskriften, da der går ret meget til det.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar