lørdag den 14. januar 2012

Nytår

Så er det blevet 2012 og jeg ser frem til et dejligt år sammen med min skønne familie, og nogle oplevelser i mit dejlige køkken

Vi holdt nytår sammen med mine svigerforældre og dagen inden nytårs aften fortalte svigermor at vi skulle medbringe dessert !

Hvad gør man så !!??

jeg gik i tænkeboks og fik lavet denne dejlige og skønne dessert


Det blev en chokolade kage med blødende hjerte, med hjemmelavet skovbær og orange sirup til sammen med en skøn vanilie is fra Hansen is.

Vi var 13 til nytår så det hele blev lavet på bordet i køkkenet


Så er det blevet om lidt, så her er opskriften på  ;-)

Lun chokoladefondant m. "blødende" hjerte

4 personer.

  • 100g god mørk chokolade 70%
  • 100g smør
  • 50g sukker
  • 40g mel
  • 100 g pastu. æggeblommer
  • 50g pastu. æggehvider.
  • + lidt neutral olie til at smøre formene med

Chokolade, smør og sukker smeltes i en skål over vandbad (pas på den ikke bliver for varm)
Melet sigtes i chokolade blandingen, rør godt. 
Tilsæt æggeblommer og hvider og rør godt.

4 stk. muffin forme på ca. 6 cm i diameter og 4 cm høje smøres grundigt med olie dejen for deles og sættes på køl. ( de kan også godt fryses og bages direkte fra fryser i ca. 18 minutter)

Bages ved 200grader i 9-11 minutter og serveres varme gerne sammen med en god vanilie is.

Orangesirup

Skallen og saften fra 2 appelsiner ca. 1dl vand og en god sjat sukker koges i 10 minutter, skaller siges fra og koges ind til den har en god konsistens. 

Ingen kommentarer:

Send en kommentar